Preskočite na glavni sadržaj
EN

HRN EN ISO 9000 - Quality management

HRN EN ISO 9000:2015 5. izd. pr-pp (hr,en-en) TO 574
Sustavi upravljanja kvalitetom –  Temeljna načela i terminološki rječnik (ISO 9000:2015; EN ISO 9000:2015)
Quality management systems –  Fundamentals and vocabulary (ISO 9000:2015; EN ISO 9000:2015)
 
HRN EN ISO 9001:2015 6. izd. pr-pp (hr-en) TO 574
Sustavi upravljanja kvalitetom –  Zahtjevi (ISO 9001:2015; EN ISO 9001:2015)
Quality management systems –  Requirements (ISO 9001:2015; EN ISO 9001:2015)
 
HRN EN ISO 9004:2018 4. izd. pr (en) TO 574
Upravljanje kvalitetom – Kvaliteta organizacije – Upute za ostvarivanje trajnog uspjeha (ISO 9004:2018; EN ISO 9004:2018)
Quality management – Quality of an organization – Guidance to achieve sustained success (ISO 9004:2018; EN ISO 9004:2018)

HRN EN ISO 9000:2015
Ta međunarodna norma opisuje osnovne pojmove i načela upravljanja kvalitetom koji su univerzalno primjenjivi na sljedeće:
     — organizacije koje teže trajnom uspjehu kroz primjenu sustava upravljanja kvalitetom;
     — kupce koji žele imati povjerenje u sposobnost organizacije da dosljedno isporučuje proizvode i pruža usluge koji ispunjavaju njihove zahtjeve;
     — organizacije koje se žele uvjeriti da će njihovi dobavljači ispunjavati njihove zahtjeve za proizvode i usluge
     — organizacije i zainteresirane strane koje nastoje poboljšati komunikaciju kroz zajedničko razumijevanje nazivlja koji se upotrebljava u upravljanju kvalitetom;
     — organizacije koje provode ocjenjivanje sukladnosti prema zahtjevima norme ISO 9001;
     — pružatelje usluga izobrazbe, ocjenjivanja ili savjetovanja u upravljanju kvalitetom;
     — one koji izrađuju srodne norme.

U toj se međunarodnoj normi navode nazivi i definicije koji se primjenjuju na sve norme za upravljanje kvalitetom i sustave upravljanja kvalitetom koje je izradio ISO/TC 176. 

HRN EN ISO 9001:2015
Ta međunarodna norma temelji se na načelima upravljanja kvalitetom opisanim u ISO 9000. Opisi uključuju iskaz svakog načela, obrazloženje zašto je to načelo važno za organizaciju, neke primjere koristi povezanih s načelima i primjere tipičnih mjera za poboljšanje uspješnosti organizacije kada primjenjuje to načelo.
Načela upravljanja kvalitetom su:
     — usmjerenost na kupca
     — vodstvo
     — uključivanje ljudi
     — procesni pristup
     — poboljšavanje
     — donošenje odluka na temelju dokaza
     — upravljanje odnosima.

HRN EN ISO 9004:2018
Norma daje smjernice organizacijama kako osigurati trajni uspjeh u složenom i zahtjevnom okruženju obilježenom stalnim promjenama, u odnosu na načela upravljanja kvalitetom opisana u normi ISO 9000:2015. Ako se primjenjuju skupno, načela upravljanja kvalitetom mogu osigurati jedinstven temelj za vrijednosti i strategije organizacije.
Dok je ISO 9001:2015 usmjeren na osiguranje povjerenja u proizvode i usluge organizacije, ISO 9004:2018 bavi se osiguranjem povjerenja u sposobnost organizacije da ostvari trajni uspjeh.
 
HZN e-glasilo 8/2024
The official bulletin of the Croatian Standards Institute (HZN Glasilo) is issued every two months. It contains Announcements of normative documents with data on the results of Croatian, international and European standardization.

HZN Glasilo bulletin deals with standardization topics and brings news from HZN and international and European standards bodies...
HZN is a member
etsi logo iso logo iec logo cen logo cenelec logo