HRN EN ISO 9000 - Upravljanje kvalitetom
HRN EN ISO 9000:2015 | 5. izd. | pr-pp | (hr,en-en) | TO 574 |
Sustavi upravljanja kvalitetom – Temeljna načela i terminološki rječnik (ISO 9000:2015; EN ISO 9000:2015) | ||||
Quality management systems – Fundamentals and vocabulary (ISO 9000:2015; EN ISO 9000:2015) |
HRN EN ISO 9001:2015 | 6. izd. | pr-pp | (hr-en) | TO 574 |
Sustavi upravljanja kvalitetom – Zahtjevi (ISO 9001:2015; EN ISO 9001:2015) | ||||
Quality management systems – Requirements (ISO 9001:2015; EN ISO 9001:2015) |
HRN EN ISO 9004:2018 | 4. izd. | pr | (en) | TO 574 |
Upravljanje kvalitetom – Kvaliteta organizacije – Upute za ostvarivanje trajnog uspjeha (ISO 9004:2018; EN ISO 9004:2018) | ||||
Quality management – Quality of an organization – Guidance to achieve sustained success (ISO 9004:2018; EN ISO 9004:2018) |
HRN EN ISO 9000:2015
Ta međunarodna norma opisuje osnovne pojmove i načela upravljanja kvalitetom koji su univerzalno primjenjivi na sljedeće:
— organizacije koje teže trajnom uspjehu kroz primjenu sustava upravljanja kvalitetom;
— kupce koji žele imati povjerenje u sposobnost organizacije da dosljedno isporučuje proizvode i pruža usluge koji ispunjavaju njihove zahtjeve;
— organizacije koje se žele uvjeriti da će njihovi dobavljači ispunjavati njihove zahtjeve za proizvode i usluge
— organizacije i zainteresirane strane koje nastoje poboljšati komunikaciju kroz zajedničko razumijevanje nazivlja koji se upotrebljava u upravljanju kvalitetom;
— organizacije koje provode ocjenjivanje sukladnosti prema zahtjevima norme ISO 9001;
— pružatelje usluga izobrazbe, ocjenjivanja ili savjetovanja u upravljanju kvalitetom;
— one koji izrađuju srodne norme.
U toj se međunarodnoj normi navode nazivi i definicije koji se primjenjuju na sve norme za upravljanje kvalitetom i sustave upravljanja kvalitetom koje je izradio ISO/TC 176.
HRN EN ISO 9001:2015
Ta međunarodna norma temelji se na načelima upravljanja kvalitetom opisanim u ISO 9000. Opisi uključuju iskaz svakog načela, obrazloženje zašto je to načelo važno za organizaciju, neke primjere koristi povezanih s načelima i primjere tipičnih mjera za poboljšanje uspješnosti organizacije kada primjenjuje to načelo.
Načela upravljanja kvalitetom su:
— usmjerenost na kupca
— vodstvo
— uključivanje ljudi
— procesni pristup
— poboljšavanje
— donošenje odluka na temelju dokaza
— upravljanje odnosima.
HRN EN ISO 9004:2018
Norma daje smjernice organizacijama kako osigurati trajni uspjeh u složenom i zahtjevnom okruženju obilježenom stalnim promjenama, u odnosu na načela upravljanja kvalitetom opisana u normi ISO 9000:2015. Ako se primjenjuju skupno, načela upravljanja kvalitetom mogu osigurati jedinstven temelj za vrijednosti i strategije organizacije.
Dok je ISO 9001:2015 usmjeren na osiguranje povjerenja u proizvode i usluge organizacije, ISO 9004:2018 bavi se osiguranjem povjerenja u sposobnost organizacije da ostvari trajni uspjeh.