Konferencija o edukaciji u normizaciji
24.06.2024.
Konferencija o europskoj normizaciji koju je organizirao Forum visoke razine Europske komisije (HLF) održana je od 17. do 18. lipnja 2024. u Delftu u Nizozemskoj. Edukacija o normizaciji jedan je od ključnih ciljeva Strategije normizacije EU-a koju je donijela Europska komisija 2022. godine, a u kojoj se ističe potreba za edukacijom nove generacije stručnjaka u normizaciji.
Domaćin i pokrovitelj događaja bilo je Tehnološko sveučilište u Eindhovenu u suradnji s nizozemskim Ministarstvom gospodarstva i klimatske politike.
Uspjeh europskoga normizacijskog sustava ovisi o uključenosti stručnjaka iz gospodarstva, javne uprave, civilnog društva, istraživačkih i znanstvenih institucija. Na konferenciji su se raspravljala pitanja poput: Kako Europa može osigurati stvaranje baze budućih stručnjaka koji će je predstavljati u području normizacije? Kako uvrstiti ili proširiti obrazovanje o normizaciji na sveučilištima, u znanstvenim i istraživačkim organizacijama i na radnim mjestima.
O ovim su temama na konferenciji izlagali i raspravljali predstavnici koordinatora HLF-a pri Europskoj komisiji, predstavnici europskih normizacijskih organizacija (CEN-a, CENELEC-a, ETSI-ja), predstavnici nacionalnih normirnih tijela, profesori iz različitih obrazovnih institucija, i drugi dionici iz država članica EU-a.
U sklopu konferencije organizirani su i tematski paneli na kojima se raspravljalo o ulozi akademske zajednice, industrije i normirnih tijela u području edukacije o normizaciji, o koordinaciji različitih programa edukacije na na europskoj i nacionalnoj razini, o tome što treba poduzeti kao potporu obrazovnim programima, te koja je strateška vizija sveučilišta i institucija koje provode strukovno osposobljavanje o uključivanju normizacije u obrazovne programe.
Normizaciji je potrebna tehnička ili pravna stručnost koja je nerijetko ugrađena u postojeće nastavne planove i programe na nejasan i implicitan način. Studenti često ne shvaćaju vrijednost normizacije, a istovremeno industrija, javne vlasti i društveni dionici trebaju stručnjake koji će im pomoći u procesu normizacije.
Raspravljalo se i o certifikatima i mikrokvalifikacijama kojima bi se na različitim razinama potvrdile vještine i kompetencije poznavanja normizacije.
Dobivanje potvrde/certifikata o poznavanju temeljnih znanja o normizaciji može studentima biti važna prednost pri zapošljavanju, uz osnovnu diplomu. U nekim se zemljama EU-a takvi certifikati i mikrokvalifikacije (microcredential) već izdaju te su na panelima predstavljena različita iskustva.
Na kraju konferencije predstavljene su „ozbiljne igre“ (Serious Games) koje su razvile neke normizacijske organizacije kako bi na kreativan način približile normizaciju široj zajednici, studentima ili potencijalnim članovima tehničkih odbora i razbile mit o normizaciji kao apstraktnoj i dosadnoj temi. Spajajući različita tematska područja, igrač može imati sveobuhvatna, višetematska iskustva, a na zabavan je način podržan i uspjeh učenja.
Na konferenciji je sudjelovalo oko 150 sudionika, a iz Hrvatskog zavoda za norme sudjelovale su Ana Marija Boljanović i Ivana Ivić.
Domaćin i pokrovitelj događaja bilo je Tehnološko sveučilište u Eindhovenu u suradnji s nizozemskim Ministarstvom gospodarstva i klimatske politike.
Uspjeh europskoga normizacijskog sustava ovisi o uključenosti stručnjaka iz gospodarstva, javne uprave, civilnog društva, istraživačkih i znanstvenih institucija. Na konferenciji su se raspravljala pitanja poput: Kako Europa može osigurati stvaranje baze budućih stručnjaka koji će je predstavljati u području normizacije? Kako uvrstiti ili proširiti obrazovanje o normizaciji na sveučilištima, u znanstvenim i istraživačkim organizacijama i na radnim mjestima.
O ovim su temama na konferenciji izlagali i raspravljali predstavnici koordinatora HLF-a pri Europskoj komisiji, predstavnici europskih normizacijskih organizacija (CEN-a, CENELEC-a, ETSI-ja), predstavnici nacionalnih normirnih tijela, profesori iz različitih obrazovnih institucija, i drugi dionici iz država članica EU-a.
U sklopu konferencije organizirani su i tematski paneli na kojima se raspravljalo o ulozi akademske zajednice, industrije i normirnih tijela u području edukacije o normizaciji, o koordinaciji različitih programa edukacije na na europskoj i nacionalnoj razini, o tome što treba poduzeti kao potporu obrazovnim programima, te koja je strateška vizija sveučilišta i institucija koje provode strukovno osposobljavanje o uključivanju normizacije u obrazovne programe.
Normizaciji je potrebna tehnička ili pravna stručnost koja je nerijetko ugrađena u postojeće nastavne planove i programe na nejasan i implicitan način. Studenti često ne shvaćaju vrijednost normizacije, a istovremeno industrija, javne vlasti i društveni dionici trebaju stručnjake koji će im pomoći u procesu normizacije.
Raspravljalo se i o certifikatima i mikrokvalifikacijama kojima bi se na različitim razinama potvrdile vještine i kompetencije poznavanja normizacije.
Dobivanje potvrde/certifikata o poznavanju temeljnih znanja o normizaciji može studentima biti važna prednost pri zapošljavanju, uz osnovnu diplomu. U nekim se zemljama EU-a takvi certifikati i mikrokvalifikacije (microcredential) već izdaju te su na panelima predstavljena različita iskustva.
Na kraju konferencije predstavljene su „ozbiljne igre“ (Serious Games) koje su razvile neke normizacijske organizacije kako bi na kreativan način približile normizaciju široj zajednici, studentima ili potencijalnim članovima tehničkih odbora i razbile mit o normizaciji kao apstraktnoj i dosadnoj temi. Spajajući različita tematska područja, igrač može imati sveobuhvatna, višetematska iskustva, a na zabavan je način podržan i uspjeh učenja.
Na konferenciji je sudjelovalo oko 150 sudionika, a iz Hrvatskog zavoda za norme sudjelovale su Ana Marija Boljanović i Ivana Ivić.
Foto: HZN